Saturday, December 10, 2011

pengalaman pertama

hari ni pngalamn pertama masak kt rumah tanpa bantuan.selama ni klau masak ada ayah atau atuk yg tolong.tapi kali ni akhirnya aku berjaya melakukn seorang diri.walaupun xde la sesedap mne tapi ok la utk cubaan yg pertama.masak bese je..buat cendawan rebus and ayam masak tomato.ayam tu pn mak yg suruh masak..nk buat cm ne masak jela..msukkn je ape yg ade..ape yg mak ckp..cmpur je smue..nsib bek xde spe yg skit perut ke ape lpas mkn.syukur..rse cm buat resepi sndri lak.hehe..sebelum bkn xpernah mask.pernah...tapi bende yg simple2 jela..yg lain tukang kacau je kt dapur tu..xpernah la nak buat sndri.sebenarnya boleh je nk mask tapi M nyer dibesarkn sbb tu la xpndai masak sgt..hehe..tapi aku akan berusaha utk mngatasi masalh tu..(muka bersemangat ni..hihi).walaupn lauk tu ok..tapi kt rumah ni ade la sorg pengkritik mknnn..ske sgt kritik ape yg aku msk..stress tol..kdg cm ok je tp lme2 nk geram n benggang pon ade..pent2 je kte msk..bkn main lg  mulut dye..senang je komen2 org..tau la dye lg pndai msk.tu la adik aku..yg ske sgt mengkritik aku ni..

No comments:

Post a Comment